Sabtu, 24 September 2016

Resep Ikan Tongkol Rica-Rica

Semakin lama tekstur mackerel goreng kemudian akan menjadi lebih sukar dan Pliant begitu iaitu kerana kita sedang makan getah. Saya lebih suka dalam setengah matang, hanya jadi permukaanya sedikit keperangan dan kering. Bilakah ikan yang dimasak dengan herba Resep Ikan Tongkol Rica-Rica baru ikan lagi ripening. Anda telah diracuni tuna? Tanda-tanda keracunan ikan mackerel adalah selepas dikonsumi kepala rasa pening, menghadapi merasa Panas, dipancur dan berkunang-kunang mata.

Tips dari saya Mama yang sentiasa kuat dan tokcer kerana kita sering diracuni tuna segera minum air kelapa berlari rakan-rakan. Apa-apa jenis kelapa (kelapa hijau) boleh digunakan. Menyediakan tuna ini, pilih ikan yang mata ikan masih segar Nya utuh, bersinar dan jelas. Bilakah sebelah kepala dibuka kemudian dalam gills kemerahan mencari dan segar. Daging merasakan springy apabila ditekan dengan jari-jari tangan, ikan tidak tidak stabil kulit dan perut kandungan splatter di mana-mana.

Bahan membuat ikan tongkol rica rica
- 1 keranjang tongkol pindang isi 2
- 5 siung bawang merah
- 2 buah tomat sedang
- 10 biji cabe rawit
- garam secukupnya
- gula secukupnya

Bersihkan ikan, Buang isi perutnya dan insangnya, saya juga membaling kepalanya. Jus limau nipis dan garam, Gaul rata dan ketepikan selama 10 minit. Membersihkan, membasuh, longkang dan kacau bersama perasa untuk menggoreng ikan. Biarkan ia selama 10 minit. Menyedia Resep Ikan Tongkol Rica-Rica dalam kuali atau kuali menggoreng anti melekit, berikan minyak agak banyak dan Panaskan sehingga benar-benar panas. Goreng ikan hingga agak keperangan satu pihak sahaja, dan songsang. Ikan goreng adalah hanya separuh yang dilakukan hanya supaya tekstur ikan adalah tidak sukar. Menggoreng ikan kembung yang terlalu panjang akan menjadikan daging sukar dan Pliant beliau. Angkat ikan dan longkang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar